I'm here! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marlies - WaarBenJij.nu I'm here! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marlies - WaarBenJij.nu

I'm here!

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

23 Augustus 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Haaaaj allemaal!

Eindelijk ben ik er: Kaapstad! Een pittoresk dorpje, omgeven door wolken en bergen, waar een flink windje door waait (Friese wind is er niet veel bij).

Na een lange vluchtreis van 11 uur (waarbij ik drie stoelen voor mezelf had) met bijna drie films en een aflevering van Friends, landde ik op het vliegveld in Kaapstad.

Jeroen en Katelijne van het bemiddelingsbureau stonden op me te wachten (zonder naambordje, maar ik herkende ze wel) en we zijn toen door Kaapstad gereden (veel lichtjes aangezien het donker was) en ze hebben me gelijk een heel mooi uitzicht laten zien (foto's komen nog wel eens).

David van de kamerverhuur zou me binnenlaten in mijn korte verblijf na een telefoontje van Katelijne, maar David nam niet aan. Er was verder niemand bij het huis en zodoende heb ik een nacht doorgebracht in een prachtige wijk vlakbij het strand (met andere woorden: het huis van Jeroen en Katelijne). Nieuw bed, nieuwe lakens, dus ik had het goed voor elkaar.

Vanochtend vroeg wakker (ik kon niet zo goed slapen) en na het ontbijt langs de bouwmarkt geweest. Jeroen ging klussen in het nieuwe studentenhuis van 4exchange (praaachtig huis) en daarna heeft Katelijne me, nu wel succesvol, naar het korte verblijf gebracht.

Ik heb van David nog een korte toer door de studentenwijk gehad en met hem gelijk een paar boodschappen gedaan. Vervolgens gaf hij mij een internetaccount zonder wachtwoord, waardoor ik met een huisgenootje langs zijn kantoor moest voor ik hier wat kon neerzetten.
Foto's komen nog niet, 't is niet zo best internet, maar ik heb alleen maar Cape Town by night foto's, dus zoveel is er niet te missen!

Mijn mail doet het overigens niet zo best, ik hoop het te kunnen verhelpen.
Mailen mag natuurlijk altijd, lezen is alleen wat later.
Liefs!

  • 23 Augustus 2007 - 14:06

    Marloes:

    Liezzelll!
    Je bent er :D
    Wat een gedoe zeg :o
    [quote]naar het korte verblijf gebracht[/quote]
    Hoezo het korte verblijf? Ga je straks weer ergens anders heen?
    Je mail is aangekomen hoor ;)
    Heel veel plezier enzo :D

  • 23 Augustus 2007 - 17:24

    Wybrich:

    Ha Marlies!
    Ik dacht na mijn vakantie t internet weer onveilig te maken en stuit op je site! Je bent er al! Spannend hoor. Hoe was t afscheid van Nederland en t thuisfront?
    En nu maar veel zien en leuke dingen doen daar in kaapstad. Veel plezier!
    Enne... mocht je daar t NHL magazine op je deurmat vinden, er staat zowaar een artikel van mij in, over de langverwachte E-nummers!

    groetjes út Ljouwert,
    je ex-huisgenoot

  • 24 Augustus 2007 - 10:26

    Laura:

    Nu weet je eindelijk hoe ik me altijd voelde na al die vlieguren!
    Je bent heel goed en netjes ontvangen volgens mij.
    Ik open volgende week trouwens een weblog over mijn stage, kun je lezen hoe het in koud en nat Nederland is.
    Succes!

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Welkom op mijn reisweblog! Na een avontuur in Zuid-Afrika, herpak ik mijn koffer met warme kleren en vlieg ik in januari naar het mooie Zweden. Op deze site zijn wederom mijn avonturen te volgen (2007). En in 2014 gaan we weer verder! Op naar Afrika :-)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 39926

Voorgaande reizen:

20 Juni 2014 - 12 Juli 2014

Weer op reis

Landen bezocht: