De eerste dagen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marlies - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marlies - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

25 Augustus 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hello everyone!

Ben ik ook weer eens. Ten eerste: iedereen bedankt voor de berichtjes, mailtjes, krabbels en smsjes! Wel met een paar kanttekeningen: krabbels kan ik niet lezen omdat Hyves niet zo best werkt hier en smsjes naar mijn Nederlandse nummer lees ik zelf niet, dus laat dat maar achterwege! Z-A's nummer is te krijgen op verzoek (via mail of op raadselachtige wijze via sms).

De afgelopen dagen vanalles en nog wat gedaan al vergeet ik de helft de volgende ochtend gelijk weer.

Gisteren was in elk geval de grote dag van de verhuizing naar mijn vaste verblijf. Kleine schets: eigen kamer, tot 1 september mijn eigen badkamer (daarna delend met een huisgenootje), zwembad in de tuin, BBQ en twee pc's. Prima omstandigheden voor een Zuid-Afrikaans studentenhuis wat mij betreft!

Ik ben inmiddels een paar keer uit eten geweest (gisteren hele maaltijd voor omgerekend 6 euro en ik kreeg het geeneens op) en heb een paar clubs van de binnenkant gezien.
Het krioelt hier verder van de Nederlanders, maar dat is verder wel heel gezellig omdat we allemaal hetzelfde denken over stage lopen in Zuid-Afrika en het land zelf.

De zon scheen gisteren de hele dag, waardoor het ontzettend heet was (beetje hittegolfzon in Nederland) terwijl het nog winter is. Op terrasje gezeten, langs het water gereden (er waren walvissen!) en een beetje bijgekleurd in de tuin.

Morgen om half 11 ga ik een bezoekje brengen aan mijn stagebedrijf en vanaf dinsdag waag ik een poging mijn stagecollega's te helpen met diverse taken waar vast nog wel meer over te lezen is hier.

Liefs,
Marlies

  • 26 Augustus 2007 - 12:01

    Marloes:

    Fijn dat je nu in je vaste verblijf zit :) Geen tv blijkbaar? O-)
    Dan houd ik je wel via mail/sms op de hoogte van de us open O-)
    Walvissen :o O+
    Heel veel plezier en succes morgen en dinsdag!!

  • 26 Augustus 2007 - 12:40

    Miranda:

    Heej!

    Wat leuk man, dat je er nu bent! Dinsdag begin je met je stage dus, wel spannend zeker! Maar echt onwijs stoer man dat je nu in Kaapstad zit!
    Veel plezier op je eerste stagedag!

    Liefs

  • 26 Augustus 2007 - 17:31

    Marleen:

    Hey Marlies,

    Klinkt super allemaal, veel plezier met je stage!


  • 26 Augustus 2007 - 20:38

    Vera:

    Heej Marlies,
    Leuk dat je alles een beetje aan het verkennen bent. We hebben je wel gemist hoor bij de bbq. Veel succes met je stage! Ben ook weer benieuwd naar die belevenissen.
    Liefs Vera

  • 27 Augustus 2007 - 10:37

    Ellen:

    Hey!

    Wat klinkt dat huis goed zeg!! Zelfs een zwembad in de tuin! En nu al zulk lekker weer! wacht maar tot t zomer is, haha.

    Heb je de oceaan al gevoeld??
    Ik ben toen naar Camps bay geweest. Maar het water om Kaapstad is zó koud, dat er zelfs pinguins in zwemmen!!
    (komt omdat de stroom vanaf de atlantische oceaan komt, aan de oostkant van Zuid Afrika heb je de Indische oceaan, en daar is t water duidelijk een heel stuk warmer!)

    Veel plezier nog!

    xx Ellen

  • 29 Augustus 2007 - 09:34

    Laura:

    Hoi Marlies!

    Wat leuk om te lezen! En heel veel succes met je stage! Geniet ervan, want voor je het weet is het voorbij ;)

    Groetjes, Laura (lauriedepaurie --> WP)

  • 29 Augustus 2007 - 20:32

    Renate:

    Hey Marlies,
    Ik hoorde dinsdag op school dat je in Zuid-Afrika zit. Wat ontzettend gaaf!!

    Hoop dat je het naar je zin krijgt en ik kom nog wel eens lezen!

    Groetjes,
    Renate

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Welkom op mijn reisweblog! Na een avontuur in Zuid-Afrika, herpak ik mijn koffer met warme kleren en vlieg ik in januari naar het mooie Zweden. Op deze site zijn wederom mijn avonturen te volgen (2007). En in 2014 gaan we weer verder! Op naar Afrika :-)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 40016

Voorgaande reizen:

20 Juni 2014 - 12 Juli 2014

Weer op reis

Landen bezocht: