Just a few more days - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marlies - WaarBenJij.nu Just a few more days - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marlies - WaarBenJij.nu

Just a few more days

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

04 December 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoooi allemaal!

Bedankt voor de vele reacties op mijn vorige log! Altijd leuk om te weten wie het nou serieus gelezen hebben natuurlijk.

December heeft zijn/haar intrede gedaan en dat betekent hier dat het serieus zomer wordt. Mijn collega’s kunnen er niet bij dat wij in Nederland in juli zes weken vakantie hebben, terwijl zij dat hier vanaf nu hebben. De school is dicht, het is een stuk stiller op het werk, maar dat betekent niet dat het werk minder wordt.
Momenteel rond ik het een en ander af en probeer ik nog tijd in te ruimen om wat zonlicht te vangen, iets dat ik in Europa wat zal gaan missen. Omdat het een van mijn laatste dagen hier is, heb ik mijn camera meegenomen om foto’s te maken van al die lieve mensen. Zover is het nog niet zo rond half 10, maar ik kan nog wel wat andere foto’s op mijn weblog zetten.

In mijn vorige log vertelde ik subtiel over de Sinterklaasviering voor kinderen op het Nederlands consulaat. Het betekende een opkomst van zeker 100 kinderen, anderhalf keer zoveel ouders, het aantal kinderen minus een aan cadeaus en een ongelofelijk warme middag. Het zal ruim 25 graden geweest zijn en dat is geen pretje met handschoenen aan, schmink op je gezicht en een pruik op je bol. Maar het was echt supergaaf en de kinderen waren superblij en het was gewoon supergezellig. Zie vooral de foto’s van Sinterklaas en Zwarte Piet (wie zou het zijn). De brandweerauto van tig jaar geleden was Sints vervoer (met de terugweg was het opeens een moderne gezinsauto).

De donderdag er voor ben ik met Domini naar heuveltje Signal Hill geweest. Eigenlijk was dit voor de befaamde zonsondergang, maar een etentje wachtte op ons en de werkelijke zonsondergang hebben we niet gezien. Dat neemt niet weg dat het uitzicht mooi was en we een hoop foto’s gemaakt hebben en ik daar een paar uit geplukt heb om aan mijn weblog te doneren.

Het Obz Fest op zaterdag (eigenlijk ook op zondag, maar toen ben ik niet geweest) was erg gezellig, zij het koud en winderig. De stroom viel een keertje uit, waardoor de artiest op het podium aan het improviseren sloeg met de drummer.

Op Sunny Sunday ben ik naar Kirstenbosch geweest (dat hebben we eerder gelezen hier). In de zomerperiode hebben ze elke zondag een concert voor jan en alleman en het blijde 4exchange-idee was dat we hier allemaal naar toe zouden gaan. ’t Was echt supergezellig al was de muziek matig. Zanger in kwestie wist wel de meest fascinerende geluiden te produceren, maar zijn playergehalte op ruim (gok ik) 40-jarige leeftijd was iets te hoog.
Het betekende helaas ook dat ik na afloop afscheid moest nemen van mijn ongelukoverlevingsmaatje Mark, die ik niet meer zie voor mijn vertrek. Zoiets lijkt dan opeens heel definitief en dat is best klote, dus ik ben alvast gewaarschuwd.

Aan elk weekend komt een eind en zo ook aan mijn laatste.
Monday was working day en ik heb nog wat extra foto’s voor mijn laatste werk laten afdrukken. Het fijne aan die 1-uurservice is dat ie nog altijd geen heel uur duurt en ik op tijd thuis was om verder te werken. Nu zit ik weer achter het computertje op mijn werk, voor een van die laatste keren. Straks is het theetijd en ga ik wat (hopelijk) leuke dingen aankondigen. Mogelijk dat jullie hier meer over gaan horen en anders bel je me in Nederland maar op.

Tot snel!

  • 04 December 2007 - 12:45

    Marion:

    Ze hebben nu zomervakantie in Zuid-Afrika? Kun je je niet voorstellen. Omdat het hier vies en bakkie bah weer is. Heerlijk zinnetje ;).

    Leuk man dat zwarte pietje. Staat je leuk. Echt super foto. Leuk dat het daar ook gevierd wordt. Lekker warm zo'n pakje jah. Als het daar zo'n 25 graden is. Lekker maden kweken ;).

    Veel sterkte straks met het afscheid nemen van iedereen. Zal niet meevallen na zo'n lange tijd daar te zijn dat je ze moet achterlaten. Maar de positieve kant is wel dat hier in Nederland ook vele mensen wachten op het weerzien met jou. Te denken aan je ouders, familie en vrienden.

    Hopelijk maakt dit een hoop goed.

    Kheb nog een leuk nieuwtje hier vanuit Nederland. IK MAG OP STAGE :D.... Kheb het gehaald allemaal!

    Tot snel.

    Liefs Marion

  • 04 December 2007 - 19:45

    Marloes:

    Hey!

    Echt raar inderdaad dat de mensen daar nu vakantie hebben...
    Wow die bijna zonsondergang ;) O+
    Whahaha die foto van jou als piet, zo leuk :D
    Sterkte met afscheid nemen en tot mails (binnenkort weer tot msns!)

    X Marloes

  • 04 December 2007 - 20:49

    Gea Groothuis:

    Hoi,
    Leuk hoor om foto's te bekijken en je weblog te lezen!
    Goede reis naar huis, veel groeten uit Groningen van Rob en Gea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Welkom op mijn reisweblog! Na een avontuur in Zuid-Afrika, herpak ik mijn koffer met warme kleren en vlieg ik in januari naar het mooie Zweden. Op deze site zijn wederom mijn avonturen te volgen (2007). En in 2014 gaan we weer verder! Op naar Afrika :-)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 40013

Voorgaande reizen:

20 Juni 2014 - 12 Juli 2014

Weer op reis

Landen bezocht: