Home Sweet Home - Reisverslag uit Roden, Nederland van Marlies - WaarBenJij.nu Home Sweet Home - Reisverslag uit Roden, Nederland van Marlies - WaarBenJij.nu

Home Sweet Home

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

09 December 2007 | Nederland, Roden

Heeeej allemaal!

Eigenlijk heb ik helemaal geen woorden om mee te vertellen, maar ik vind het wel nodig om de hele wereld even te laten weten dat ik veilig en wel in Nederland terug ben en nog geen bevriezingsverschijnselen getoond heb.

Het is best vreemd, maar het is zo ontzettend wennen in Nederland. Het gaat niet eens om de kou, maar om simpele dingetjes. Ik heb geen sleutel van mijn kamer, het toilet spoelt heel zachtjes door, je kan het water uit de kraan drinken als je wilt, het water is ook nog eens echt koud, ik kan zo lang internetten als ik wil, rechts rijden is vreemd, iedereen praat Nederlands en ik zit opeens weer in de Nederlandse draaikolk.

Vandaag de familie op bezoek, morgen weer naar school, dingen regelen voor mijn volgende trip, kerstkaartjes schrijven en al mijn rotzooi opruimen.

Natuurlijk wil ik graag al mijn foto's bekijken en uitzoeken om af te laten drukken, dus breng ik stiekem liever tijd achter de pc door.

De laatste foto's die ik hier nog op plaats zijn van Desmond Tutu die erg charmant was en een cheque van 100.000 Rand uitreikte aan Dan Brown, de coordinator van het programma Learn to Live bij Salesians. En twee foto's van mijn kamer en de ingepakte koffer.

Daarmee is mijn fotoruimte ook vol, dus zal ik voor Zweden nieuwe fotoruimte regelen zodat ik jullie dan met beeld en woord verder op de hoogte kan houden.

Iedereen in elk geval erg bedankt voor het lezen en reageren op mijn weblog terwijl ik in het verre Afrika zat! Ik waardeer het heel erg en hoop dat iedereen, als ik in Zweden zit, weer het beetje Nederland op mijn weblog achterlaat. Thanks!


By the way, mochten mensen mij proberen te bereiken op mijn Zuid-Afrikaanse telefoonnummer, dat werkt niet meer hier in Nederland. 't Kan geen netwerk vinden om op te werken, waardoor ik sinds vrijdagavond 11 uur Zuid-Afrikaanse tijd op dat nummer onbereikbaar ben.

  • 09 December 2007 - 16:39

    Marloes:

    Welkom thuis :D Erg leuk om je nu weer op msn te spreken (H)
    En natuurlijk blijf ik je blogs lezen en blijf ik reageren als je in Zweden zit :D

  • 09 December 2007 - 19:39

    Vera:

    Welcome back. Zien we je woensdagavond weer? xx

  • 11 December 2007 - 19:56

    Jeroen En Katelijne:

    Hey Marlies,
    Tja dat zal even anders zijn weer in Nederland! Hoe was het om weer op een school rond te lopen zonder al die straatkinders ;-)
    Succes met die koude Kerst, wij vieren het hier op het strand.
    Leuk als we straks je avonturen in Zweden ook bij kunnen houden.
    Cheers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Welkom op mijn reisweblog! Na een avontuur in Zuid-Afrika, herpak ik mijn koffer met warme kleren en vlieg ik in januari naar het mooie Zweden. Op deze site zijn wederom mijn avonturen te volgen (2007). En in 2014 gaan we weer verder! Op naar Afrika :-)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 39879

Voorgaande reizen:

20 Juni 2014 - 12 Juli 2014

Weer op reis

Landen bezocht: