Lang, lang geleden - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marlies - WaarBenJij.nu Lang, lang geleden - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marlies - WaarBenJij.nu

Lang, lang geleden

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

17 Juni 2014 | Nederland, Amsterdam

Het is inmiddels bijna 7(!) jaar sinds ik mijn eerste blog hier schreef. Time flies zeggen we dan maar. Als ik mijn oude blogs zo terug lees, zie ik nog steeds hoe alles eruit zag, hoe de wereld klonk en rook en hoe ik mij voelde.

Sinds het laatste reisverslag heb ik alweer een complete Bachelor en Master Culturele Antropologie achter de rug en werk ik bijna 8 maanden voor een organisatie die mensen liever ontwijken in hun leven. Ook ben ik 2,5 week teruggeweest naar Zuid-Afrika en heb ik Durban en omgeving leren kennen. En terwijl ik schrijf, speelt Brazilië hun tweede wedstrijd tijdens het WK in eigen land. Ik denk geen moment 'Brazilië, daar wil ik heen!" Nee, van mijn verdiende geld heb ik een reis geboekt naar Afrika. Zuidelijk Afrika om precies te zijn.

Als alles goed gaat, vertrek ik vrijdagavond met het vliegtuig via Istanbul naar mijn oude liefde Kaapstad. Van daaruit maak ik met een groep van 20 jonge mensen een reis door Namibië, Botswana, Zimbabwe en een vleugje Zambia en reizen we door naar eindbestemming Johannesburg. Van daar vliegen we via Istanbul weer terug naar Amsterdam.

Waarom ik dan nu een blog schrijf? Ach. Het zou maar zo voorkomen dat ik de kans heb om deze up te daten als ik op reis ben. Ik ga er niet vanuit, maar we gaan graag met de flow mee. Misschien horen jullie de hele reis, 23 dagen lang, helemaal niks. Maar geen zorgen! If anything, voelt het alsof ik naar huis ga. En dat vind ik niet heel erg.

Baie dankie voor het lezen en ik sluit graag af met vi ses!
Dat Zweedse krijg je er soms ook niet uit. Waar zijn de köttbullar?

  • 17 Juni 2014 - 21:43

    Matthijs:

    Jeeej zussie gaat opnieuw op reis! Geniet ervan he! ik kom je (belachelijk genoeg) niet uitzwaaien, ondanks dat je dat sowieso wel voor mij had gedaan ;)

    VEEL PLEZIER!

    Dikke knuffel

  • 19 Juni 2014 - 23:10

    Morten:

    Hej Marlies! Ja, vi ses. Jeg ønsker dig en god tur. Je gaat alweer een spannend avontuur tegemoet. Naar het werelddeel dat jouw hart heeft gestolen. Geniet er van en heel veel plezier.
    Dikke kus en knuffel van je pa

  • 20 Juni 2014 - 16:13

    Annette Lassen:

    Kære Marlies.
    Rigtig god rejse!
    Wat leuk, dat je weer terug gaat naar Afrika - maar ook een beetje eng. Je hoort zoveel schrikopwekkende verhalen van Afrika.
    Jeg glæder mig til at høre om din tur!
    Kærlig hilsen - din faster

  • 26 Juni 2014 - 09:02

    Manon:

    Hoi Marlies,

    Hoe is het daar? Ik had stiekem gehoopt op een nieuwe blog, maar je bent vast aan het genieten van Afrika! Vergeet je niet wat foto's te sturen? Dan kan ik met je mee genieten!
    Dan ga ik nu weer verder werken bij de mooie organisatie, waar je ook werkt ;)

    Groetjes Manon

  • 07 Juli 2014 - 23:45

    Joukje:

    Marliesje... blogje en/of foto? :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Welkom op mijn reisweblog! Na een avontuur in Zuid-Afrika, herpak ik mijn koffer met warme kleren en vlieg ik in januari naar het mooie Zweden. Op deze site zijn wederom mijn avonturen te volgen (2007). En in 2014 gaan we weer verder! Op naar Afrika :-)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 39877

Voorgaande reizen:

20 Juni 2014 - 12 Juli 2014

Weer op reis

Landen bezocht: