Eén jaar geleden... - Reisverslag uit Roden, Nederland van Marlies - WaarBenJij.nu Eén jaar geleden... - Reisverslag uit Roden, Nederland van Marlies - WaarBenJij.nu

Eén jaar geleden...

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

22 Augustus 2008 | Nederland, Roden

Beste allemaal,

De kalender geeft 22 augustus 2008 weer, vorig jaar de datum van vertrek. En wist ik veel wat er in dit hele jaar zou gebeuren.

In Zuid-Afrika beklom ik droge rotsen in de warme zon, hielp ik straatkinderen aan een betere toekomst, heb ik geleefd alsof ik overal geld voor had, vierde ik mijn 20ste verjaardag ver van huis en gebeurden er nog wel meer dingen die mij veranderden.

En nadat ik dan in alle onschuld vijf weken in Nederland doorgebracht had, vertrok ik naar Zweden. Sneeuw, duisternis, cultuurverschillen waar je nooit aan gedacht had, enigszins studeren, met mate geld uit geven en dan uiteindelijk op reis. Lapland, Noorwegen, Denemarken en Duitsland zijn doorkruist met de vele treinen waar ik in zat.

Alsof het nog niet genoeg was zat ik opeens in Oostenrijk om van daaruit Italië en zelfs Slovenië te bezoeken.

En dan zit je opeens in het ouderlijk huis te bedenken dat een jaar best lang is. Maar op een bepaalde manier ook vrij kort. Je kan zoveel doen, de tijd vliegt voorbij en voor je het weet zit je een blog als deze te typen.

Vanaf 1 september zit ik weer keurig in de schoolbanken, klaar om mijn (hopelijk) laatste studiejaar te beginnen. Tussendoor vlieg ik nog een paar keer naar Oostenrijk en vliegt Stefan een paar keer naar Nederland, loop ik begin 2009 op een nog onbekende plek stage (iemand nog iets hips in de aanbieding?) en hoop ik op een diplomaontvangst aan het begin van juli.

Mocht ik tussendoor nog eens iets nieuws verzinnen of een land ontdekken waar ik nog niet geweest ben, zal ik vanzelf van me laten horen.

Tot die tijd bedankt voor het lezen en om dan even met die nieuwe taal af te sluiten: Vi ses!



En ja.. dat betekent heel simpel: tot ziens!

  • 24 Augustus 2008 - 17:42

    Marloes:

    Hey,

    Een kort maar krachtige samenvatting, ben benieuwd naar het komende jaar :D

    X Marloes


  • 25 Augustus 2008 - 10:33

    Ellen:

    Wat een topjaar moet dat geweest zijn!!
    Het zou bijna saai voelen om nu een jaar in Nederland te zitten! Of ben je nu van plan de andere kant van het land te ontdekken zodat je alsnog op reis bent? Of voel je je op vakantie nu je thuis bent? ;) Ik ben benieuwd naar alle avonturen die je van plan bent te gaan beleven!!

    Succes!

    Liefs, Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Welkom op mijn reisweblog! Na een avontuur in Zuid-Afrika, herpak ik mijn koffer met warme kleren en vlieg ik in januari naar het mooie Zweden. Op deze site zijn wederom mijn avonturen te volgen (2007). En in 2014 gaan we weer verder! Op naar Afrika :-)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 687
Totaal aantal bezoekers 39852

Voorgaande reizen:

20 Juni 2014 - 12 Juli 2014

Weer op reis

Landen bezocht: